KEMER sıkma politikası devreye sokulup, kamuda tasarruf genelgesi yayınlandı. Bu genelge her kesimi yakından ilgilendiriyor. Bir çok sektöre de olumsuz etki yapacak. 

Yozgat olarak bizlerin beklentileri vardı. Bunlardan birisi de çevre yolu. Karayolları Bölge Müdürlüğü tarafından hazırlanan Çevre Yolu projesinin Genel Müdürlük tarafından da onaylanıp, yatırım programına dahil edilmesi için bakanlığa sunulduğu yönünde bilgiler verilmişti. Bu bilgiler doğrultusunda, Yozgat'ın gelişimini de etkileyecek olan Çevre Yolu ile ilgili çalışmalara bu yıl başlanılmasını bekliyorduk.

Tasarruf tedbirleri, kemer sıkma polotikası kapsamında Çevre Yolu'nun bu yıl da gündeme alınmayacağı görünüyor. Önümüzdeki yıl, daha sonraki yıl olabilir mi? Sanmıyorum. Yozgat'ı ilgilendiren Çevre Yolu, başka illeri  ilgilendirmediği için 'yapılmasa da olur' anlayışının hakim olduğunu düşünüyorum. Umarım yanılıyorumdur.

Doğu Anadolu illerini batı illerine bağlayan E-88 Karayolu eski işlevini yitirdi. Bağlantılar Kayseri ve Çorum üzerinden sağlanıyor. Yozgat'ın Güney ve Kuzey kesiminden dikey olarak açılan bölünmüş, yüksek standartlı çevre yollarının devreye sokulmasıyla Yozgat üzerinden ulaşım hareketliliği de azaldı.  

Çevre Yolu uzun süre gündeme alınmayacak gibi. Yüksek Hızlı Tren test sürüşleri sonrasında yolcu taşımaya başlayacak. Yozgat olarak bununla yetineceğiz. Yozgat'a faydalı olacak mı? Faydalı olabilmesine yönelik şimdilik atılan bir adım yok...